[Bitrepository-devel] Protokol ændrings forslag

Kim Teglgaard Christensen ktc at statsbiblioteket.dk
Wed Mar 28 14:53:15 CEST 2012

Hej Folkens

Da GetStatus client + service er ved at være i støbeskeen er tiden kommet til at kigge på beskederne vedrørende getStatus. I den forbindelse har jeg været ved at kigge lidt på det og har et par forslag.

IdentifyContributorsForGetStatusRequest/Response ser rimeligt ud, hvilket efterlader GetStatusRequest/ProgressResponse/FinalResponse.
Da status gerne skulle være rimeligt simpelt, ser jeg ingen grund til at have en kompleks struktur til resultatet, ej heller at have muligheden for at uploade resultatet.

Jeg forslår derfor at lave et enkelt element i FinalResponse indeholdende en streng, hvor i en status kan skrives som en menneskelig læsbar streng. Derved bliver Request beskeden temmelig simpel, og ProgressResponset skal ikke indeholde andet end contributor ID'et.

I samme omgang har jeg tænkt over om det ikke ville give mening at ændre samtlige beskeder til at have et ComponentID, sådan at det kan ryge op i Message elementet i XSD'en og vil erstatte PillarID og Contributor i de forskellige beskeder. Det vil også passe ind med at vi skal have permissions pr komponent.

Hvad siger i til de ovenstående ændringsforslag?

Mvh Kim