[Bitrepository-devel] RFC: Forslag til ændringer i CollectionSettings

Michael Rasmussen mira at kb.dk
Mon Jan 16 12:43:40 CET 2012

En opsplitning mellem infrastruktur- og operationsrettigheder er en god idé, dog kan jeg ikke umiddelbart se at der vindes noget ved at angive komponenttypen. Infrastrukturrettighederne vil så, meget overordnet set, handle om i hvilke(t) truststores certifikatet må placeres og operationsrettigheder om hvilke typer beskeder, hvor certifikatet er brugt til at underskrive, der skal godtages.

Hurtigt udkast til eksempel:

  <Component>
    <Description>ActiveMQ server</Description>
    <Certificate>MII.....==</Certificate>
    <InfrastructurePermission>MessageBusServer</InfrastructurePermission>
  </Component>
  <Component>
    <Description>Some Pillar</Description>
    <Certificate>MII.....==</Certificate>
    <InfrastructurePermission>MessageBusClient</InfrastructurePermission>
    <InfrastructurePermission>FileExchangeServer</InfrastructurePermission>
    <InfrastructurePermission>FileExchangeClient</InfrastructurePermission>
    <InfrastructurePermission>MessageSigner</InfrastructurePermission>
  </Component>
  <Component>
    <Description>Some Client</Description>
[...]
    <OperationPermission>GetFileIDs</OperationPermission>
    <OperationPermission>GetFile</OperationPermission>
    <OperationPermission>GetChecksums</OperationPermission>
  </Component>

- Michael