[Bitrepository-devel] Tomme elementer.

Michael Rasmussen mira at kb.dk
Mon Feb 6 16:54:15 CET 2012

Hejsa.

Jeg kan se, at webclienten, når extra checksummer (ChecksumRequestFor*File) er "disabled", stadig sender elementerne med:

<ChecksumRequestForNewFile><ChecksumType></ChecksumType><ChecksumSalt></ChecksumSalt></ChecksumRequestForNewFile>

Er dette tilladt eller er det bare en forglemmelse? Jeg vil helst undgå at

            if (request.getChecksumRequestForNewFile() != null) {

skal blive til..

            if (request.getChecksumRequestForNewFile() != null && request.getChecksumRequestForNewFile().getChecksumType().trim().length() > 0) {

alle steder, hvor noget sådant kan optræde.

I samme forbindelse: Hvordan skal udeladt/tomt ChecksumSalt element opfattes? Jeg anlægger p.t. følgende tolkning:

Intet ChecksumSalt element => alm. checksum  (f.eks. MD5)
Tomt ChecksumSalt element => HMAC med salt = byte[] { 0 }

Hvilket betyder at det ikke er muligt at få en ikke-HMAC checksum ud med webklienten.

~ Michael

[http://support.kb.dk/images/kb_logo.jpg]

Det Kongelige Bibliotek
Nationalbibliotek og Københavns Universitetsbibliotek

Michael Rasmussen
IT-Konsulent/Civil værnepligtig | Consultant

Det Kongelige Bibliotek | The Royal Library
Digital Infrastruktur og Service |
P.O. Box 2149 | DK-1016 København K
tel +45 3347 4574 | Fax +45 3393 2218 | mira at kb.dk<mailto:mira at kb.dk> | www.kb.dk<http://www.kb.dk>

Besøgsadresse | Visiting address | Søren Kierkegaards Plads 1
Leveringsadresse | Delivery address | Christians Brygge 8 | 1219 København K

EAN 5798 000 79 52 97 | Bank 0216 4069032583 | CVR 28 98 88 42
IBAN DK2002164069032583 | Swiftcode DABADKKK