[Bitrepository-devel] Lidt flere bud på hvordan vi kan optimere på protokollen

Mikis Seth Sørensen mss at statsbiblioteket.dk
Wed Apr 11 14:32:31 CEST 2012

Her lidt flere bud på hvordan vi kan optimere på protokollen:

1. timeToDeliver på alle IndentifyResponses: Dette kan give mening for operationer der skal vælge den hurtigste pillar til noget eller om man skal lade være med at udfører en operation fordi det tager for lang tid.. Dette er kun tilfældet for getFile, som jeg ser det. For alle andre operationer mener jeg timeToDeliver kan fjernes.
2. Til gengæld kan det give mening at tilføje et 'estimatedTimeToFinish' på et progressResponse, så en klient kan få et estimate på (evt. løbende) hvornår et finalResponse er klar.
3. På samme måde som for timeToDeliver, kan det give mening at sende et fileID element med i en IdentifyPillarsForGetFileRequest (netop for at kunne give en estimated timeToDeliver), men for alle andre operationer virker den som noget man kan undvære indtil man sender den egentlige request. Bemærk at et Bitmagasin som udgangspunkt har de samme filer på alle pillars, så det vil være en special situation at en fil har forskellige status på forskellige situationer. Det betyder at det er godt nok at man først finder ud af om en fil har en uventet status i operation request fasen efter min mening.

Hvad siger I?

Mvh
Mikis