[Bitrepository-devel] Checksum beskeder

Jonas Lindberg Frellesen jolf at kb.dk
Mon Sep 19 12:02:58 CEST 2011

Hej alle,

Jeg sidder og implementere reference GetChecksumsClient'en, og der er en ting i protocol'en, som undrer mig.

I GetChecksumsRequest er det kun muligt at give 1 checksum specifikation (ChecksumSpec) med, men i det endelige svaret - altså GetChecksumsFinalResponse - er det muligt at give en liste af checksummer med.
Det giver ikke så meget mening i mine øjne, men hvordan bør det være?
Skal det kun være muligt at bede om en checksum og dermed også kun få leveret en checksum, eller skal det være muligt at bede om en række checksummer og dermed få leveret en række checksummer?

Med venlig hilsen
Jonas

Det Kongelige Bibliotek
Nationalbibliotek og Københavns Universitetsbibliotek

Jonas Lindberg Frellesen
Softwareudvikler | Software Developer

Det Kongelige Bibliotek | The Royal Library
Afdelingen for Digital Bevaring | Digital Preservation
P.O. Box 2149 | DK-1016 København K
tel +45 3347 4691 | Fax +45 3393 2218 | jolf at kb.dk<mailto:jolf at kb.dk> | www.kb.dk<http://www.kb.dk>

Besøgsadresse | Visiting address | Søren Kierkegaards Plads 1
Leveringsadresse | Delivery address | Christians Brygge 8 | 1219 København K

EAN 5798 000 79 52 97 | Bank 0216 4069032583 | CVR 28 98 88 42
IBAN DK2002164069032583 | Swiftcode DABADKKK