[Bitrepository-devel] Mangler snart nogen at snakke med

Kim Teglgaard Christensen ktc at statsbiblioteket.dk
Fri Sep 16 13:54:26 CEST 2011

Hej Folkens

Som tingene ser ud med SB Tape Pillaren er der sådan set en ikke helt
naiv udgave klar til at snakke med nogle klienter. I hvert fald så længe
at klienterne kan holde sig til følgende requests:
- IdentifyPillarsForPutRequest
- IdentifyPillarsForGetRequest
- PutFileRequest
- GetFileRequest

Det der gør den lidt naiv stadig er at den kun vil bruge den første
checksum til at checke imod på backenden og ignorer resten (hvis der
ikke er nogen checksum er den ligeglad). Den returnere ikke nogen
checksum til klienten. Ej heller er der support for at anvende et
'salt'.
Derudover antager vi pt at "der er altid plads til en fil mere" (der er
ikke support i backenden for at tjekke ledig plads, kun brugt plads), så
en IdentifyPillarsForPutRequest vil kun afvise i tilfælde af at en fil
med det givne fileID allerede er på pillaren.
Der burdes også sendes fejlbeskeder tilbage med de rigtige fejlkoder
(eller i hvert fald fejlkoder som står i XSD'erne ;)), sammen med en
lidt mere prosa tekst om hvad der gik galt.

Jeg skal have review med Mikis (han burde være tilbage mandag), men så
mangler jeg også snart nogen at snakke med. Er der nogle klienter derude
som tør komme ud i speakers corner?

Mvh Kim