[Bitrepository-devel] Pilot drift miljø

Mikis Seth Sørensen mss at statsbiblioteket.dk
Fri Oct 28 13:11:46 CEST 2011

Hej Christian

Jeg har forsøgt at give et bud på en første version af et pilot test miljø her Pilot drift<https://sbprojects.statsbiblioteket.dk/display/BITM/Pilot+drift> (på den lukkede Bitmagasin wiki). Jeg har også forsøgt at lave en struktur for beskrivelse af miljøer. Bemærk at der er en jeg her bruge 'Label' til at lave en multirelationel model, eg. Pilot-broker-kb-1<https://sbprojects.statsbiblioteket.dk/display/BITM/Pilot-broker-kb-1> kører på KB-Infrastructure1<https://sbprojects.statsbiblioteket.dk/display/BITM/KB-Infrastructure1> er en del af ActiveMQ A<https://sbprojects.statsbiblioteket.dk/display/BITM/ActiveMQ+A> Messagebus<https://sbprojects.statsbiblioteket.dk/display/BITM/Messagebus>en.

Som der her fremgår regner jeg med at vi før brug for 2 KB servere<Servere>:

 *   KB-Infrastructure1<https://sbprojects.statsbiblioteket.dk/display/BITM/KB-Infrastructure1> — Infrastruktur host, se Det National Bitmagasin<https://sbforge.org/display/BITMAG/The+National+Danish+Bit+Repository> oversigt.
 *   KB-Server1<https://sbprojects.statsbiblioteket.dk/display/BITM/KB-Server1> — Hoster de kunde orienterede Bitmagasin services.

Hvor man under hver server hvilke apps der skal køre.
Hvad syntes I om strukturen?

Christian, hvad siger du til begynde på opsætningen af disse server. Jeg har snakket med Michael om det ikke var smartest at det var KB Drift (nok dig) der satte pilot serverne op, så vi fik tjekket om den eksisterende installationsdokumentation skulle have nogle uhensigtmæssigheder. Samtidig kan vi også fået taget hul på beskrivelse af mere konsolideret politik omkring opsætning af Bitmagasin systemer. Det ville være rigtig godt hvis vi kunne af et version 1 pilot system (uden integrity og audit trail service) i næste uge. Integrity servicen følger så ugen efter når Jonas har den klar.

Lars Mydtskov laver samme øvelse her hos os. men der går nok et par uger inden SB delen af pilot infrastruktur og services er på plads. SB pilot benet vil vi forsøge at få på plads i næste uge.

Mvh
Mikis