[Bitrepository-devel] IdentifyPillarsForGetFileResponse - hvordan estimerer man tiden for at svare

Kåre Fiedler Christiansen kfc at statsbiblioteket.dk
Mon May 16 13:25:30 CEST 2011

Hej,

Okay, det er også en rimeligt meningsgivende definition for mig, i hvert fald en man kan udregne meningsfyldt.

Klienten kan dog ikke have detaljeret viden om en pillars båndbredde til disken, hvis det i praksis er flaskehalsen (hvis man f.eks. streamer direkte fra DVD til et netværk der er hurtigere end DVD-jukebox'en kan levere data).

Indtil videre prøver den nuværende GetFile-Java-implementation at levere data fra den hurtigste pillar, så tiden kan bruges som andet end timeout. Her er den relevante tid jo tiden fra man requester filen til man står med den i hånden, altså punkt 1 og 2.

Hilsen
  Kåre