[Bitrepository-devel] response / complete messages 1. optional / required 2. better names?

Mikis Seth Sørensen mss at statsbiblioteket.dk
Fri May 6 11:19:31 CEST 2011

Jeg syntes man skal passe på med at sige at response og complete
meddelelser er optional. Disse meddelser er mandatory at sende fra benene,
og klienterne kan forvente at modtage dem som udgangspunkt.

MEN, som vi har snakket om tidligere har vi nogle generalle
asynkronitetets/robusthedsbetragtninger der siger at man ikke nødvendigvis
modtager en svar indenfor en bestemt tid (hvis nogensinde), så man skal
lave sine klienter robuste over for disse situationer.

Dvs. der er en plan A/normal kommunikation man skal implementere efter
(alle meddelelser når frem inden for en vis tid) + evt. robusthedshensyn.
Jeg mener det er vigtigt at skelne mellem normal workflows og
'alternative/specielle' situationer (som ikke derfor nødvendigvis er
deciderede fejl situationer).

~Mikis