[Bitrepository-devel] Stress test af messagebus

Kåre Fiedler Christiansen kfc at statsbiblioteket.dk
Wed Jun 22 09:42:38 CEST 2011

Hej,

Det er lidt svært at kommentere på BITMAG-189 når der ikke står noget i den. Jonas, kan du ikke opdatere issue’et og/eller siderne med hvad du har gjort?

Det er f.eks. helt essentielt hvordan/hvornår forbindelse til køerne er oprettet, om beskederne er sendt sekventielt eller asynkront og størrelsen på beskederne for at afgøre om det er et godt eller dårligt tal.

Ud fra tallet, som jeg ikke synes er voldsomt højt, vil jeg gætte på at beskederne er genereret og modtaget sekventielt; og at der har været netop en messageconsumer til at modtage dem, og den har kun kunnet modtage en besked af gangen.

Omvendt er tallet rigeligt i forhold til det antal beskeder jeg forventer vil flyder over messagebussen i et normalt scenarie.

Hilsen
  Kåre